Jacob & Petra naar Singapore en Australië

Kamperen in het regenwoud en zwemmen in watervallen

Eindelijk zijn we in een omgeving terecht gekomen waar het er stukken groener uitzieten we nu het tropische vakantie idee krijgen (+- 35 graden). De warmte hadden we ook al in de woestijn (30 graden), maar nog een week in een verdorde omgeving met alleen maar rood zand en vliegen en we zouden serieus heimwee naar huis krijgen. Ook is het fijn om nu door een stad te lopen (Darwin) zonder dat onze hand wordt vast gegegrepen door een Aboriginal die zichzelf als commericeel product verkoopt: 'You want on picture with me? 5 dollar!'. Alsof we met zo'n oma met snotneus en gescheurde kleren op de foto willen.

Richting Darwin hadden we onze duur aangeschafte camping boek van Australie weer eens raad gepleegd omdat hier nogal wat gratis campings in vermeld staan. De laatste keer dat we deze gebruikt hadden was op weg naar de Blue Mountains, waarbij we vast kwamen te zitten op een heuvel en de desbetreffende camping niet eens bleek te bestaan. Dat boek hadden we dus ver weg gestopt.

Deze gratis 'camping', het was eigenlijk gewoon een rest area met toilet, BBQ en plekken om een vuurtje te stoken, bleek wel te bestaan. Normaal gesproken komen hier ontzettend veel backpackers op af wat gratis = gratis. Nu stonden we weer heerlijk tussen de 4x4's met sleurhutten erachter.

Jacob ging fikkie stoken en al gauw werden we bij de club van 50+ers gevraagd. Wij kwamen met ons kopje koffie en thee, zij hadden de flessen wijn al op tafel staan. Omgekeerde wereld dus.

Na een paar uur met de paar Aussies en Ieren te hebben gepraat ('It's amazing how good you Dutch people speak English!') kwamen we tot de conclusie dat:

1.) Ze dezelfde passie delen met Petra's ouders: Midsummer Murders.

2.) We in Nederland toch iets goed verkeerd doen in vergelijking met Australie: ze waren allemaal in de 50 en allemaal al retired. (met pensioen)

Tijdens het rijden door de Northern Territory staan er om de zoveel kilometer borden langs de weg met: ''Sleepy? Powernap now!''. Ook krijg je bij de meeste benzinestations als driver gratis koffie, dit om slaperige bestuurders van de weg te houden. Vinden wij helemaal niet erg natuurlijk. Bij onze laatste stop landde er achter ons een helikopter die ook even naar binnen snelde voor een bakkie en daarna weer de lucht in vloog. Normaalste zaak van de wereld hier.

Verder hebben we de afgelopen dagen gespendeerd met kamperen in het regenwoud (Litchfield National Park) en namen we daarbij een ochtendduik in de watervallen. Tropischer kan haast niet. Knettergek worden we ondertussen wel van de vliegen. Je ziet ze niet, het lijkt alsof ze zich verstopt hebben maar zodra je slaapt ten aanval gaan met als het gevolg dat onze benen en armen omkomen in de muggenbulten. En ze jeuken ver-schrik-ke-lijk. In de bush kochten we een anti-muggenspray dat de locals ook schijnen te gebruiken, wel 10 dollar duurder dan de normale prijs in de supermarkt maar in de bush was het enige wat er was een armzalig kioskje. En dan werkt de anti muggenspray dus blijkbaar ook niet echt.

Na het regenwoud kamperen zijn we bij Darwin op een 'luxe' (23 euro per plek pernacht, maar dat is voor Australische camping begrippen erg duur)camping resort gaan staan waarbij we het grote zwembad met palmbomen en nagemaakte waterval exclusief voor onszelf alleen hadden. Er zat gewoon nooit iemand in. Maar wij dus lekker wel.

In het tropische weer blijven we nog wel een poosje, wat hierna gaan we richting Cairns.

See ya!

x Petra (die trouwens altijd verhaaltjes schrijft) en Jacob (die altijd fototjes upload)

Reacties

Reacties

Heleen

Hee hoi!

Ik vind het super leuk om jullie verhaaltjes te lezen!
Ik zal een klamboe naar jullie opsturen ;)
Hier alles goed verder....ben alleen ontzettend gaar!
Nog 2 weken en dan ben ik in principe klaar met school. Dus kan dan lekker op me luie reet gaan liggen!
Verder niet zo veel gebeurd hier!

Kusjeee

Sandra

"Alsof wij met zo'n oma met snotneus en gescheurde kleren op de foto willen".
Haha! Zo'n foto wou ik nou net graag zien ;)
Wel gaaf dat jullie 's morgens een duik konden nemen bij de watervallen!
Papa had de cd's ook gekregen met foto's, zaten nog wel wat mooie tussen zeg.

Nou veel plezier nog daar! Hopelijk komen jullie binnenkort meer bij de backpakers dan bij de 50+ 'ers.
Liefs

Daniëlle

Ik kom net thuis uit Groningen en lees jullie mailtjes. Thanks!! Heel leuk!

En omdat petra schreef dat jullie alweer bezig waren met een nieuw verhaal voor op jullie site, ben ik meteen maar even gaan kijken :) Dat jij (petra) de verhaaltjes schreef dacht ik al. Je schrijft echt leuk!

Nu alweer in Darwin. mijn topografie is niet echt dat je zegt goed, dus ik heb meteen maar even op het kaartje gekeken waar dat lag. Wat gaan jullie snel! Maar het ziet er bij jullie heel gezellig uit, zo rond een kampvuurtje.

Wel lekker dat het daar weer iets warmer is! Hier was het weer vandeweek idd iets minder lekker. Soms was het gewoon koud! Maar het lijkt erop dat we weer de goede kant op gaan. Gelukkig.

Nou, ik ga weer. Over een uurtje moet ik alweer werken. Ik heb een stokbrood en een lekker visje gekocht, dus die ga ik even schoonmaken. Dan kan ik die straks meenemen! Mmmm!! Wie is er bij jullie eigenlijk de kok?? En wat kookt die zoal? :)

Tot het volgende berichtje!

Liefs, Daniëlle

Jaap

Muggenbulten... Grrrr.. als ik ergens een hekel aan heb...
Nouja, sterkte d'r mee

Daniëlle S

Hi!
Wat gaan jullie snel! was dat ook gepland? Dat wordt dan straks zeker 1.5 maand op het strand in Cairns vertoeven zeker?! Komen er nog filmpjes op jullie weblog? Dat zou ook wel leuk zijn.
Ik heb een heerlijk relaxed weekje op Gran Canaria gehad. Over 5 weken weer... dus heb ook niks te klagen. Morgen vrij, dus lang weekend samen met Axel.
Ik ben ook wel benieuwd naar de Australische specialiteiten in de keuken!
Geniet ervan en take care!

oma

hoi hoi.
heb net jullie laatste verhaal gelezen.
ik geniet van al die mooie verhalen.
en vooral van die foto"'s.
john kwam ook nog langs.hij leest ook alles.
prachtig vind hij het ook de foto"'s liefs oma.

Opa Berend

Jongelui ik heb met plezier naar jullie foto's gekeken. Jullie hebben vast veel indrukken opgedaan. Zal jullie aanraden om het vast te leggen, want door de hoeveelheid zou je anders later veel kwijt zijn. Hoop voor jullie muzikaliteiten nog kan genieten. Anders ben ik in staat om jullie daar misschien nog wel enige lessen in te geven vermoed ik. Tenslotte ben ik nog een oud muzikant.

Veel plezier nog!

Groeten,

Opa Berend.

Gerben

Lees net even wat verhaaltjes van jullie, klinkt erg relaxed! wel echt het goede leven, bijna net zo goed als Erperheide of niet? begint bij mij weer erg te kriebelen.. Geniet er van! ik houd jullie site in de gaten.

Groeten Gerben

martijn

hey!
Zo te zien bevalt het daar wel!
Mooie foto's en verhalen, jullie kunnnen aan het einde van je rondreis wel een boek maken over je belevingen en verkopen!
Geniet nog van het mooie weer en ik bezoek je site om op de hoogte te blijven! :-)

ciao

Emilio

Ja, klinkt allemaal erg tof daar...op die muggen na. Ze schijnen af te kome op de geur van zweet(voeten) dus misschien moeten jullie je toch maar een keer wassen daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!