Jacob & Petra naar Singapore en Australië

Per helikopter over de Great Ocean Road

Inmiddels zijn we nu alweer aangekomen in de 3e staat van de 5 waarin we gaan rondreizen. We begonnen in New South Wales (Sydney) reden toen door naar Victoria (Melbourne) en zijn nu aangekomen in South Australia (Adelaide) waar (huray!) de zon eindelijk schijnt! Het is hier ongeveer 18 graden, niet erg warm, maar als de zon schijnt kun je in t-shirt buiten lopen en dat hebben we erg gemist sinds Singapore, zo'n 2 weken geleden!

Afgelopen dagen hebben we de Great Ocean Road doorlopen per auto (heuvel op, heuvel af) en....per helikopter! Vlak voordat we weg gingen hadden we op tv gezien bijRTL Traveldat Chris Zegers per helikopter over de Twelve Apostels vloog, dit bleek relatief goedkoop te zijn als je het vergelijkt met een helikoptervlucht in Nederland (en dan heb je alleen maar uitzicht op koeien en weilanden) dus dat was alvast op ons things-to-do lijstje gekomen voor in Australie. En eenmaal tijdens de Great Ocean Road, vlakbij de Twelve Apostels (waarvan er nog maar9 rotsen van overeind staan)hebben we dus ook gelijk de kans gegrepen om zo'n vluchtje te maken! Het was super mooi om de kust van de great ocean road nu vanuit de lucht te zien, je krijgt zo een veel beter beeld dan dat je er wandelend door heen loopt. Sowieso is het natuurlijk heel gaaf om een keer in een helikopter te zitten en het is 10000 keer leuker dan in een vliegtuig, dus we kunnen het iedereen aan raden!

Het links rijden in Australie went ondertussen ook wel zo ongeveer. Het is alleen we erg verwarrend als je eerst kilometers op een highway zit te rijden en dan ineens in een stadje komt en weer om moet schakelen. Gevolg: je grijpt met je hand automatisch naar rechts, maar de koppeling zit nu aan je linkerhand. En je wilt links je knipperlicht aan doen, maar daar zitten hier dus nu de ruitenwissers! Gelukkig stond er overal langs de great ocean road 'drive left in australia!' en soms staat het ook gewoon met pijlen op de weg aagegeven. Handig, wat zo'n steuntje in de rug heb je soms wel nodig ;).

We blijven nu 2 dagen in Adelaide, omdat het weer hier wat beter is en het ook wel fijn is om een dag niet te rijden. Overmorgen vertrekken we dan richting het stadje Coober Pedy in de woestijn van South Australia en dan rijden we nog verder de woestijn in voor de Uluru (de beroemde grote rode monoliet/rots van Australie) en zijn we in de Northern Territory beland. Vandaag zagen we dat het daar zo'n 30 graden is, maar dat is ook niet zo gek voor een woestijn ;). We zijn nu juist wel in de perfecte periode daarvoor, in de zomer kan het er tot 50 graden oplopen en dan blijf je denk ik liever binnen in de airconditioning zitten dan dat je midden in de woestijn naar een rots gaat zitten staren ;). Oh, en Petra is volgende week zondag jarig, in de woestijn dus! Is een keer wat anders. ;)

Bye!

Liefs Petra & Jacob

Britta

Super cool je verjaardag vieren in de woestijn:D Idd een keer wat anders. Beter dat het weer ook wat lekkerder is, dat verwacht je daar ook wel.
In een helikopter lijkt me wel vet! Waar Chris Zegers al niet handig voor is:D
Hoe bevalt jullie camper?
Ontzettend veel plezier verder!

Liefs Britta

Sandra

Wat gaaf, in die Heli! Lijkt me wel een beetje eng maar super mooi om te zien!
En fijn dat het weer ook wat beterder is. Hier is het ook heeerlijk weer!
Grappig dat je in de woestijn jarig bent. Ik zal aan je denken hoor ;)
Leuke foto's ook! En dat slapende koala beertje, aaahw.

Liefs!

Daniëlle S

Zo te horen hebben jullie het gezellig in Australië! Ik zie op de foto's dat het een mooi land is. Jullie hebben gelijk dat je de warmte op zoekt. Ik ben net terug van een weekje België en ga volgende week met mijn moeder relaxen op Canarische Eilanden. Take care!

Greta en Heiko

Hallo Jacob en Petra,

Prachtige foto's! Wij zijn jaloers op jullie! Ook wij gingen heuvelop en af, maar dan per fiets. Heuvel op erg warm, heuvel af erg koud! Jullie moeten er maar van genieten. Op jouw verjaardag nemen wij wel een borrel en toasten op op jouw 20 ste verjaardag. Wat een belevenis! Veel liefs! pappa en mamma.

Oma

Hallo vakantie gangers.
Wat heerlijk,dat je nu geen regen hebt.
En wat een belevenis om te vliegen in een heliekopter.En nu naar de woestijn.
Lievers,nog heel veel plezier hoor?
Ik zal op jouw verjaardag veel aan je denken Petra.
Het weer is hier prachtig.Veel liefs Oma.

Daniëlle

Goedemorgen!! Lekker geslapen?

Wat mooi! Die Great Ocean Road! Ik had al eens wat foto's gezien van mn buurjongen, maar het uitzicht wat je hebt vanuit die heli is echt super! En het gezicht van Australie gespot: dé kangaroo! Echt leuk!

Ik ben te laat... Had jullie eerder moeten waarschuwen. Wanneer jullie dit lezen zijn jullie waarschijnlijk alweer vertrokken naar het volgende hoogtepunt van jullie reis. Jullie zijn nu in Adelaide. In het noorden wordt mn favo serie opgenomen!! In Australie ook een hele bekende serie. Vraag daar eens naar de set van McLeods Daughters :) En ze zullen je de weg wijzen! Het gebied waar het wordt gefilmd heet het Light Regional District (tussen de plaatsen Gawler en Freeling). Komen jullie tóch nog in de buurt: pleeaase make a picture!!

Ben benieuwd naar Coober Pedy!

Na een paar dagen lekker in de zon te hebben gelegen, moet ik er morgen toch echt weer aan geloven. De colleges beginnen weer. Helaas.

Veel plezier nog in Adelaide en geniet van het zonnetje in de woestijn!

Liefs, Daniëlle

Jacob V

Dag Petra en Jacob
We zitten momenteel op camping in Hooghalen. Niet zo ver als jullie dus. Zo te zien vermaken jullie je prima. Schitterende foto's, vooral vanuit de helicopter. Een hele belevenis. Nog even Petra en je bent 20. Jammer dat we niet even op bezoek kunnen komen voor een gebakje. Maar we bellen wel.
Lekker genieten en een goede reis door de woestijn.
Groetjes van Pap en Mam.