Jacob & Petra naar Singapore en Australië

Eindelijk in Australie!

G'day mates!

Eindelijk aangekomen in Sydney, Australia!! En alvast 1 heel groot verchil met Singapore;
het weer! Het is hier echt koud, regenachtig en bewolkt. Niks in zomerkleren lopen dus,
de truien hebben we alweer aan. :( Al geven de weersverwachtingen hier wel steeds
22 graden aan, daar merk je echt niks van. Nu zijn we natuurlijk ook het klimaat van
Singapore gewend en in vergelijking daarmee is het hier gewoon kkkkoud!

Op het vliegveld hebben we gelijk een busje kunnen regelen die ons regelrecht voor ons
hotel afzette, dit was goedkoper dan met de trein en na een beetje afdingen hebben we
wel een mooie prijs kunnen krijgen. We reden langs allemaal backpackers hostels die
er super gezellig uit zagen en toen werden we bij ons hotel afgezet, afgelegen en
in een grauwe buurt..dat was wel een beetje een domper. We hadden in Singapore
een super ruime kamer en de kamer die we hier hebben is 10x zo klein,
en al hebben we onze eigen badkamer, ook dat lijkt wel gebouwd te zijn voor chineesjes..(tevens de eigenaars van dit hotel..) dat was dus tegenvaller nummer 2. Tegenvaller nummer 3 was het ontbijt, weer toast met jam and that's it. We leven nu al bijna anderhalve week op toast met jam als ontbijt dus we zijn blij als we straks onze eigen camper hebben en ons eigen ontbijt kunnen regelen!!

Sydney is heel anders dan Singapore, tot nu toe denken we dat we Singapore iets leuker vinden, de sfeer is daar heel anders en natuurlijk het weer is beter, dat speelt denk ik ook heel erg mee.

Toen we onze eerste avond aankwamen in Sydney stierven we van de honger en gingen we dus eerst richting Darling Harbour om wat eten te regelen. Daar aangekomen gingen we bij
Scruffy Murphy's wat eten, dit is een pub/bar en schijnt erg populair te zijn in Sydney want we werden onderweg een paar keer aangesproken of we wisten waar deze pub zat. Enfin, de ingang werd al gelijk geblokkeerd door een paar huge security kerels en werden ook om ID gevraagd, waar we echt niet om gedacht hadden want we wisten niet dat als je bij een bar wat wilt eten je je legitimatie nodig hebt?! Anyways, Jacob had 'm bij hem,
Petra niet, maar we mochten er alsnog in alleen mocht Petra dan geen drank bestellen wat we
wel hebben gedaan want boven werd er toch niet gecontroleerd. Eenmaal boven waren we
aan het eten totdat we ineens iets bij een tafel naast ons omhoog zagen lopen...EEN KAKKERLAK! En dan van een enorm groot formaat, beetje vergelijkbaar met een meikever maar dan nog groter. Aan de tafel naast ons zaten allemaal Engelse meisjes dus gelijk een groot gegil, de kakkerlak vloog weg en kwam neer..OP PETRA HAAR VEST! Brrr, wisten niet hoe snel we bij onze tafel vandaan moesten gaan. De barman ging heel relaxed met veger en blik
er achteraan, alsof het heel normaal is dat er kakkerlakken in een pub rondlopen, sloeg
de kakkerlak neer en liet deze vervolgens expres op het hoofd van een barmeisje vallen!
Leukecollega heb je dan ;).

Goed, na ons kakkerlak trauma (bij die bar komen we dusniet meer terug) liepen we terugnaar ons hotel en zagen in een zijstraatjebij het YHA hostel een grote limousine en een hoop mensen staan, dus nieuwschierig als wij waren gingen we ook ff kijken. We zagen daar
een liliputter in pakstaan, kwamen dichterbij en...het bleek Wee Man van JACKASS te zijn!!!
Bleek dus dat Jackass daar aan het filmen was, erg cool! We bleven wel op een afstandje staan, aangezien de overige mannen van Jackass alweer in hun boxershort op straat stonden en tussen de mensen aan het door rennen waren. Aangezien je met Jackass nooit weet wat
ze gaan doen zijn we maar niet te dichtbij gaan staan ;). Vandaar dus dat de foto's niet
zo scherp zijn geworden, helaass!!

Vandaag (23-04-08) een heel eind gelopen richting de Botanical Gardens, het Opera House en
de Harbour Bridge. Jammer genoeg regende het bijna de hele dag, waardoor het er op de foto's erg grauw uit ziet, maar verder was het erg gaaf om ditvan dichtbij te zien!

Daarna liepen we het hele eind weer terug naar ons hostel (we hebben zo'n 10 km. gelopen
vandaag, we hebben de afgelopen dagen al zoveel gewandeld dat we straks met gespierde
kuiten terug komen haha!) en onderweg gingen we weer even bij een pub/bar eten (hier
kun je heel goedkoop eten, voor 7 dollar heb je een maaltijd). Toen we de pub binnen
liepen werden we aangestaard door 2 meisjes die er ook zaten..bleken het dus 2 engelse
meisjes te zijn die ook in ons hostel in Singapore zaten en waarmee we de Food Walk
hadden gelopen, zo toevallig!!! Ze hebben een round the world ticket en waren o.a. al
naar Afrika en Thailand geweest, dus waren alleen maar warm weer gewend. Hier aangekomen in Sydney hadden ze alleen maar zomerkleren en lieten ze trots aan ons hun nieuw aageschafte bontjassen van echt bont (...) zien. Niet bepaald onze smaak van kleding.. ;)

Morgen halen we een dag eerder onze camper op, vrijdag is het namelijk een nationale feestdag hier in Australie en is de agency gesloten. Wel jammer dat we ons geld van het hotel voor die laatste nacht niet terug krijgen, maar het is niet anders. Het plan is om dit weekend
naar de Blue Mountains te rijden en daarna richting Melbourne aan de Great Ocean Road
te beginnen.

Tot snel!

Liefs,

Petra en Jacob

oma

hallo.
fijn dat jullie goed over zijn gekomen
jammer van al die regen.
en dan die kakkerlakken brrrrr,moet er niet aan denken.lievers,geniet er maar verder van.
de zon gaat wel weer schijnen.groetjes hoor.

Greta

Hallo Jacob en Petra,

Fijn om weer wat te horen van jullie. Gek bij Sydney denk ik nou niet aan kakkerlakken! Maar wie reist beleefd veel en kan veel vertellen. Leuke verhalen zetten jullie steeds op jullie reislog. Jullie maken ons helemaal jaloers. Ik ben vanmiddag vrij. Het is mooi weer en vrije dagen genoeg. Buiten in het zonnetje zitten. En vegen!

Groetjes mamma

Matthijs

Het is hier in Groningen ook erg lekker weer.Vanmiddag in blote body buitengezeten. Maar misschien zijn kakkerlakken wel een delicatesse daar in australië. Je weet maar nooit. Maar een goede reis en wel aan de verkeerde kant van de weg rijden hé!

Groeten Matthijs

Marieke

jeetje wat een verhalen al! heb het vorige verhaal nog niet eens kunnen lezen ;-) ziet er indd grauwig uit, ben ik blij dat ik in Costa Rica zit :D maare, geef mij maar anderhalve wk een ontbijt als jullie, vast beter dan galle pinto (rijst met zwarte bonen) die ik hier voorgeschoteld krijg!!! lekker gaan genieten van de campertrip, ben benieuwd!

¡pura vida!

Dettie Boersma

Volop genieten dus, prachtige verhalen, dus voor ons ook meegenieten,hiermee nemen jullie ons ook een beetje mee op reis.
Pak wat je pakken kan
Liefs Cor en Dettie

Jacob V

Wel foto’s van vogels gemaakt, maar niet van kakkerlakken?. Zijn toch zulke fotogenieke beesten. Jullie zullen op de rondreis daar wel grotere beesten tegen komen. Zet ze allemaal op de foto en waan je als Crocodile Dundee op avontuur. We zien jullie al rondtoeren in de outback van Australië. Niet in botsing komen met een kameel, die kunnen er ook rondlopen
Volgens overleveringen van de Aboriginals zijn in de Blue Mountains drie zussen (Meehni, Wimlah en Gunnedoo) versteend, dus pas maar op! (lees ik op WikipediA).
Het betekend dus wel dat het hier mooier weer is dan bij jullie. Hier is een heerlijke lentezonnetje. Mijn collega’s (de jongere dan) vonden het erg cooooool dat je Wee Man van JACKASS had gezien. Heb die wel eens gezien op MTV, dus ook 50 plussers zien dat.
In ieder geval: veel plezier verder en we genieten van jullie verhalen.
Groeten: Pap en (Mam)

Sandra

Wat jammer van het weer! Het is hier inderdaad heerlijk, alleen een beetje jammer dat ik dan de hele dag binnen zat ;)
En die kakkerlak, ieeh! Kan me voorstellen dat je daar niet echt op zit te wachten!Ook wel een domper van jullie mini kamertje, maar morgen hebben jullie lekker je eigen camper, denk daar maar aan!
En wat apart dat jullie daar om legetimatie vragen! Blijkt dus wel dat ze daar wel streng zijn. Nou heel veel plezier en succes verder en benieuwd naar de foto's van great ocean road!!

Liefs

Daniëlle

Al zat er maar drie dagen tussen jullie laatste bericht en deze, ik zat er al op te wachten!

Ik hou helemaaaal niet van die vieze, vervelende beestjes, maar zolang het kakkerlakken zijn... Ze kennen daar in de outback namelijk hele grote harige monsters (spinnen genaamd) en glibberige slangen... Als ik dan mocht kiezen wist ik wel wat ik liever had. Al weten jullie toch wel dat je kakkerlakken nooit met je schoenen dood moet trappen he?! Niet doen hoor!

Ik ben benieuwd naar het wagentje dat jullie de komende tijd mee op avondtuur zal nemen. Maken jullie er een foto van??

Veel liefs, Daniëlle

Ps. Jacob (ik weet niet of jij ook keek Petra), om je ook een beetje op de hoogte te houden van al het belangrijke nieuws uit ons landje: Hoewel Groningen heel veel fans had heeft Breda gister de finale van mijn tent is top gewonnen!

Anneke

Dag Petra en Jacob,

Fijn, dat jullie nu echt in Australie zijn. De foto's zijn
prachtig. Ik ben benieuwd naar de verhalen over de camper. nog twee dagen werken en dan hebben
Sandra en ik ook vakantie.
Veel plezier nog met zonnig weer.

Groetjes, mama .

agnes,Wim.

Hoi Jacob en Petra,

Jammer van het weer, maar jullie vermaken je wel lees ik.
Man, man, brrrrr, wat een verhaal over die kakkerlakken. Jakkibakkie.
Jullie schrijven wel heel leuk hoor. Het is gewoon genieten als je het een en ander over jullie avonturen leest.
En ? De caravan afgehaald? En ziet ie er goed uit?
Een weekje kan ik jullie niet volgen, want zaterdag vertrek ik zelf naar New York.
Ben wel jaloers op jullie hoor. Man,man, drie maand.
Een week valt daar echt wel bij in het niet. Veel plezier en tot later.

Emilio

Hey..... ik hoorde dat jullie vervoer jullie een klein beetje in de steek heeft gelaten en dat je nu ergens anders logeert tijdelijk. Hebben ze naar deen ANWB ofzo? Wel beetje jammer dat je trip zo een beetje vertraging oploopt.....maargoed beter panne dan een ongeval.

Kalm anus

Jacob V

Voor vrienden:
Vandaag telefonisch contact gehad met Petra. Hun camper heeft hun inderdaad in de steek gelaten. De eerste dag al. Oververhitte motor door een versleten koppeling. Tweede dag, gisteren, was het weer het zelfde. Ze hebben hun ANWB pasje wel gebruikt bij het inschakelen van de wegenwacht daar. Nu is hij vandaag gerepareerd en kunnen verder. Anders hadden ze van verhuurbedrijf maandag een andere camper kunnen krijgen. Ze hebben 2 nachten geslapen bij vriendelijk stel, waarvan hij een Nederlander was. Nog niet in de camper geslapen dus. Nu zullen ze vannacht voor het eerst slapen in de camper op een camping van de Blue Mountains. Daar blijven ze 2 nachten en dan gaan ze weer verder.
Enfin, we lezen het wel op hun volgende reisverhaal. We zijn benieuwd. Succes verder.
Pap

Heleen

Hallo wereldreizigers,

Wat een belevenissen allemaal zeg!
Het kakkerlakken avontuur liegt er niet om…heftig ;)
Nou hier alles goed! Tjeerd is weer terug uit Canada, heeft een ontzettende jetlag maar verder alles oké.
Gister feestje gehad bij Ingrid. Was erg gezellig daarna de stad in want er was superbike in Assen. Maar het was zo waardeloos druk echt niet leuk!
Ik moet zo korfballen…en tja woensdag is het Koninginnedag dus dat betekend dinsdag avond en woensdag ook de stad in…vervelend hè ;)
Nou succes met jullie camper en we horen het wel!

Kusje

oma

wat een pech met die camper.
gelukkig dat die hollander er langs kwam.
nog leuker dat jullie daar een paar dagen onderdak
kregen.ikhoop voor jullie,dat die camperhet nu verder
doet.verder een goede reis,kijk goed uit en geniet.
groetjes en veel liefs OMA.

Kitty

Hey! Jeetje, wat een pech zo allemaal in het begin. Hopelijk hebben jullie dat nu wel gehad voor de komende paar maanden! Maar dat het zo koud is daar bij de great ocean road..... Misschien moeten wij ons maar bedenken en de G.O.R even laten voor wat het is... ;) Ja, maandag gaan wij eindelijk opweg naar Sydney! ..In de kranten staat dat daar nu het zonnetje schijnt, dus laten we daar ook maar op hopen! :)

Heel veel plezier nog en lekker van genieten. Wie weet komen wij jullie daar wel tegen.... Liefs