Jacob & Petra naar Singapore en Australië

Clarke Quay, Chinatown & de Foodwalk

Update 20-04-08: nog een paar foto's toegevoegd van vandaag. We zijn naar Little India geweest en de Chinese tuin. Viel allebei een beetje tegen, Little India was heel klein en super druk en er waren zwermen Indiase mannen te vinden maar je zag bijna geen vrouwen op straat. Bovendien werden we heel erg aangestaard omdat we als blanke wel opvielen dus dat was niet zo fijn. De Chinese & Japanse tuinen vielen een beetje tegen, de chinese tuin die in Drenthe te vinden is vinden wij persoonlijk mooier!

Wink

Hi everyone! Ten eerste; iedereenbedankt voor de reacties, dat vinden we echt leuk om te lezen! Dusblijf vooral door posten.

Laughing

Gisteren zijn we naar Clarke Quay geweest, dit staat bekend als het levendigste gedeelte van de stad en vooral onder de jongere Singaporezen is hier het uitgaansleven populair. Dit gedeelte vonden we leuker dan Orchard Road waar we de dag ervoor waren geweest. Daar heb je alle grote winkelcentra en luxe hotels, erg leuk als je het geld hebt om er aan uit te geven maar anders blijft het, zoals in ons geval, alleen bij kijken en dat is toch wat minder leuk.

Tongue out
Wat ook opvalt is dat in Singapore iedereen in opgepimpte auto's schijnt te rijden, van een Ferarri (zie foto's) tot een Masarati. In een Porsche val je dus al niet meer op in Singapore.
Wink

Na Clarke Quay besloten we naar Chinatown te lopen, dit ligt vlak bij elkaar. In ons
hostel hadden we de tip gekregen dat in Chinatown 2 mooie tempels stonden, dus daar gingen we naar op zoek. We kwamen bij een boedistische tempel uit, waar net een dienst bezig was.Dus slippertjes uit (want je mag niet met schoenen naar binnen) en een kijkje wezen nemen. Dit was erg indrukwekkend, er waren eigenlijk alleen maar Indische mensen met superkleurige kleding (in Chinatown?!), dus wij als blanken in onze westerse kleding vielen wel een beetje op. Het was leuk om al die rituelen wat ze tijdens het bidden doen van dichtbij te zien. Elk beeld stelde een god voor en voor elk beeld gingen ze dan ook op de knieen en bidden. Ook werden er de bekende stippen op 't voorhoofd ''uitgedeeld''. We zagen ook nog een blanke toerist met zo'n stip lopen, echt een debiel gezicht en ook stom als je dat laat zetten als je de betekenis niet eens weet!

Daarna zijn we een Chinese night market opgelopen. Het zag er erg leuk uit maar de kraampjesstelden niet zoveel voor, allemaal de standaard toeristentroep. We hebben dus nog geen souveniers gekocht, helaas

Tongue out
. Je had er ook een hele lang straat met alleen maar
eetkraampjes en daar zijn we dus ook maar gaan zitten en wat Chinees eten besteld. Je kunt
hier de originele loempia's krijgen, die dus niet zoals in Nederland gefrituurd zijn, wat
echt ontzettend lekker is!! In plaats van een klein flesje bier kun je hier een hele fles
kopen voor maar 3 euro, daar heeft Jacob dus ook maar gebruik van gemaakt.
Het eten
kostte ons ook maar 2,50 per persoon in totaal. Spotgoedkoop dus, en veel leuker dan
bij de standaard (dure) toeristische restaurants eten!

Zoals we de vorige keer vertelden hadden we dus vrijdag de Foodwalk. Na een hele (lange) dag langs Orchard Road lopen waren we erg moe (we lopen hier ontzettend veel en slapen heel slecht door het lawaai van de airco en de regenbuien die rond 6 uur in de ochtend naar beneden vallen) dus we rekenden op ongeveer een wandeling van zo'n anderhalf uur, maar toen bleek dat de wandeling 6 (!!!) uur duurde, dus dat werd alweer laat op bed..

De wandeling was door de wijk waar ons hostel zit en behalve allerlei traditionele
Thaise, Chinese en Maleise gerechten vertelde Tony, de eigenaar van ons hostel, ook
een heleboel over de cultuur en het leven van de Singaporezen. Erg interessant dus!
Ook nam hij ons mee naar de bovendste verdieping van een flatgebouw waarbij je
uitkeek over de stad en je aan de linkerkant Indonesie zag liggen en aan de rechterkant
Maleisie. We vinden het nu wel jammer dat we niet de kans hebben genomen naar Indonesie
of Maleisie te gaan, omdat het gewoon zo dichtbij Singapore ligt, maar dat bewaren
we dan maar voor de volgende keer, hihi!

We doen nu trouwens alles met de metro, is inderdaad veeeel goedkoper dan de taxi,
een enkeltje kost ons ongeveer 50 eurocent per persoon en daarmee kunnen we bijna overal
heen naar de stad. Ook kun je je kaartje daarna weer inleveren en krijg je weer 1 dollar
terug. In principe betaal je dus dan bijna niks aan openbaar vervoer. De regels, zoals
bekend, zijn hier erg strict en je mag niet eten & drinken of roken in de metro, daarop
staan hoge boetes zoals te zien is op deze borden:

Ook fietsen door bijvoorbeeld tunnels is verboden en je kunt daarop een boete van 1000
dollar krijgen. We hebben al politieagenten boetes uit zien delen!!

Vandaag (zondag) gaan we naar de Botanical Gardens & Little India. En morgen vertrekken
we dan eigenlijk richting Australie!!! Vandaag doen we ook nog weer even de was hier,
we zijn hier dan maar 5 dagen geweest maar het is zo vochtig en klam hier dat je vaak
's avonds alweer een ander shirt aan doet en het is wel zo fris om in Australie dan
wat schone kleding mee te nemen

Wink
. Bovendien weten we ook niet wanneer we weer aan
wassen toe komen en hier is het toch super cheap. We hebben ook wel zin om straks
even in een echt hotel te gaan slapen en niet steeds in de rij hoeven te staan
voor de badkamer
Undecided
. Tot nu toe bevalt het backpackers leventje wel echt goed!
Cool

Liefs,

Petra & Jacob

Sandra

Jemig, een wandeling van 6uur! Nou dan ben je ook wel moe ja ;) Wel super leuk om de foto's weer te zien. Fijn dat het nog steeds bevalt! Dat 'yummy candy' zag er wel lekker uit! en die sushi ook!
Morgen vliegen jullie lekker door naar Australië, dus heel veel plezier. Ben benieuwd naar de foto's daarvan!

liefs

Jacob V

Hallo daar
Bedankt voor het reisverslag. Leuk geschreven. Foto's waren ook weer mooi. Vooral kleurijk, met al die exotische gerechten en bij avond in Chinatown.
Voor morgen een goede reis naar Sydney toegewenst.

Ik las op home.nl volgende bericht:
Australië vreest ongeregeldheden in de stijl van voetbalhooligans wanneer komende week de Olympische vlam door de hoofdstad Canberra wordt gedragen.
Allerlei groepen zijn van plan hun grieven tegen de Chinese politiek te uiten of juist die uitingen fel af te wijzen tijdens de tocht van de fakkel op 24 april.
Zullen jullie w.s. geen last van hebben, maar het is dat je het weet.
Nog veel plezier en ook de groeten van Oma.

Pap en Mam

Heiko

Hallo Jacob en Petra,
Het is erg leuk om jullie reisverhalen en foto's te bekijken! Goede reis naar Sydney en verheug je maar op een eigen badkamer!

Groeten van mam en pap

Daniëlle

Goedemorgen!!

Al is het voor jullie alweer 3 uur en zijn jullie begonnen aan de reis richting Sydney... Hebben jullie een goede vlucht gehad? Ik hoop het!

Weer een leuk verhaal en mooie foto's! Heel erg leuk om te lezen! En die Sushi!! Mmmm!! Nu gaan jullie dat bij thuiskomst vast ook eindelijk eens proberen te maken? En ik kom proeven hoor! Die van mij zien en niet zo mooi uit...

Hoelaat komen jullie vandaag aan in Australie? Het wordt vast een hele leuke tijd daar en ben daarom ook benieuwd naar alle verhalen die nog gaan komen!

Hier is het vandaag ook zonnig en als het goed is wordt het wel 16 graden! Dat gaat de goede kant op, of niet?! Vorige week al mn tentamens gehad en omdat ik deze week maar twee daagjes naar school hoef, begin ik vandaag al een beetje aan een extra weekje meivakantie. Want door jullie verhalen krijg je ook echt zin in vakantie! Misschien kan ik vanmiddag zelfs al wel even in de zon zitten! :)

Ik wens jullie heel veel plezier en een fijne tijd in Australie!!

Liefs, Daniëlle

Britta

Heej hoi,
Super leuk dat jullie veel vertellen op de site. Zo'n ander leven als hier,gewoon naar school gaan.
Jullie zijn nu echt opweg naar Australie, ontzettend veel plezier.
Dus binnenkort maar op naar de Chinese tuin in Drenthe..haha.

Groetjes Britta en ook van Leon!

xxx

Jacob V

Kreeg de sms binnen dat jullie in Sydney aangekomen waren en goede reis hadden gehad.
Ik zou zeggen, veel plezier daar en we zien de reisverhalen en foto’s met belangstelling tegemoet.
Pap en Mam

Emilio

Leuk ja al die regels daar....je mag dus niet eens een scheet laten in de metro (no gas). Aan de foto's te zien is het verder wel een toffe stad. Ook wel tof voor Petra trouwens....dat ze zich een keer niet zo klein voelt.....haha.

Robert en Marye

Hey hey!

Het wordt al een heel verslag met leuke foto's! Zo te lezen hebben jullie het goed naar het zin, mooi zo!
Veel plezier en geniet met volle teugen!

Groetjes Robert en Marye