Jacob & Petra naar Singapore en Australië

Singapore Zoo & Night Safari

Vanmorgen bleken we toch nog wel last te hebben van een jetlag. Van half 4 tot 7 uur
in de ochtend hebben we klaar wakker op bed gelegen terwijl we toch in het vliegtuig
ook niet veel slaap hebben gehad. Gelukkig kun je hier tot ongeveer half 12 ontbijten dus
daar maakten we ook lekker gebruik van. Het ontbijt is hier goed, gewoon brood, vers fruit
en koffie en thee.

We besloten vandaag naar de Singapore Zoo en de Night Safari te gaan. Dit keer zijn
we lekker luxe met een taxi gegaan, voor een ritje van 25 minuten kost dit namelijk
maar 13 euro voor ons 2en. Als we met de bus gingen deden we er anderhalf uur over
dus dan is de keuze snel gemaakt.

De Singapore Zoo was echt heel erg mooi, eigenlijk 1 groot tropisch regenwoud met
daarin allemaal dieren die je bij ons niet in de dierentuin zult tegenkomen, zoals
de witte tijger en andere dieren waarvan we nooit eerder hebben gehoord. Erg leuk
om te zien!

Nice view!

Al hadden we wel een beetje medelijden met de polar bear die als enige
in een soort hok/cabine was opgesloten omdat een tropisch klimaat natuurlijk niet
aan hem besteed was. Verder hadden de andere dieren erg veel ruimte en apen klomen
gewoon in bomen boven je hoofd of zaten opeens naast je (zie foto's) of sprongen voor je op
de grond.

Jacob met aapje =)

Ook werden er diverse shows gegeven en wij zijn naar een olifanten show geweest. Het eerste halfuur was het wel leuk om te zien hoe de olifanten met hun verzorgers/trainers (wat zijn het?) opkwamen en hun kunstjes vertoonden, maar daarna werd het irritant omdat het gewoon te gespeeld was en een beetje fake allemaal, dus zijn we maar weer verder gelopen.

Ook olifanten kunnen balanceren op een boomstam!

We hebben in een middag tijd de hele dierentuin rond gelopen en daarna
zijn we overgelopen op de Night Safari, dit park ligt naast de Zoo en gaat om
half 8 's avonds open, als het donker is dus. Je kon een hopper ticket kopen
voor beide parken voor ongeveer 15 euro, wat wij niet erg duur vonden.Al merk je wel dat
wij heel anders tegen prijzen aan kijken dan de locale bevolking hier; de taxichauffeur
die ons heen bracht vond de dierentuin namelijk ongelovelijk duur en hij zou
nooit het geld hebben om er aan uit te geven.

In de Night Safari hebben we een show gezien waarin ze onder andere nachtuilen en
Heyeena's, otters en shervals (weet niet goed hoe je het schrijft) van dichtbij lieten zien.
Ook hadden ze onder de stoelen van het publiek een enorme slang verstopt die ze opeens
te voorschijn haalden (ze moesten 'm met z'n 5en tillen, dus dan kun je wel nagaan).

Daarna kon je een ronde lopen door het park en andere nachtdieren van dichtbij zien.
Er schijnen speciale lampen op ze zodat ze geen last hebben we van het licht en wij
ze wel kunnen zien maar hun ''natuurlijke'' omgeving niet wordt verstoord. We
hebben geen foto's gemaakt omdat je geen flash light mocht gebruiken en daar hebben
we ons, in tegenstelling tot anderen,ook maar keurig netjes aan gehouden ;).

Op de terugreis weer met een taxi terug gegaan alleen deze bracht ons helemaal midden
door de stad heen. Leuk om te zien hoor, maar dat was niet bepaald de richting waar
wij op moesten. We moesten bij de Joo Chiat Road zijn en we kregen het idee dat
de chauffeur niet bepaald wist waar dat was. Hij had het door dat we achterdochtig warenen werd toen boos op ons, omdat in Singapore de regels erg strict zijn en de taxi chaffeurs je niet
belazeren, beweert hij tenminste. Nouja, uiteindelijk zijn we wel bij onze straat
af gezet en heeft hij ons nog korting gegeven omdat we natuurlijk maar arme studentjes
zijn ;). We moesten wel echt de volgende keer met het openbaar vervoer gaan want
studenten horen geen taxi's te nemen, hahaha.

In het hostel zijn ze trouwens allemaal super aardig. Ze spreken allemaal erg goed
engels en willen je overal bij helpen en tips geven. We zijn verder de enige
Nederlanders hier, er zitten verder veel Engelsen, Australiers, Duitsers en Zweedse mensen.
De mensen die we hier spraken hebben al zooooveel gereisd en spreken zo
perfect Engels dat we ons zelf nog wel groentjes voelen wat dat betreft, haha.
Maar dat zal in de loop van de tijd vastook steeds meer wennen.

Ons hostel!

Foto's uploaden gaat hier erg traag maar we zullen proberen zoveel mogelijk erop
te zetten. Alleen vandaag al hebben we er rond de 150 gemaakt, dus we zullen maar
even een selectie moeten maken haha!

Morgen gaan we richting Orchard Road, hier zitten alle grote shopping malls en
andere toeristische hotspots. Het moet erg mooi zijn! 's Avonds doen we mee aan
een gratis food tour georganiseerd door ons hostel. Samen met wat andere backpackers
gaan we dan op pad langs de verschillende wijken hier en ga je allemaal locale
gerechten en andere eetgewoontes uitproberen. Schijnt erg leuk te zijn, so
we'll see!

Dit was het voor nu, take care everyone, doen wij ook :D.

Liefs,

Petra & Jacob

Sandra

Die witte tijger, wauw! Leuke foto's en wat een prachtige omgeving! Fijn dat jullie hostel en kamer ook zo goed bevallen, ziet er ook goed uit op de foto's!
Echt heel leuk om te zien!

Nou wij houden het hier nog wel even vol, ennee nog heeeel veel plezier daar!
wacht met smart op het volgende berichtje ;)

Liefss

Eline

Leuke foto's! Kan me voorstellen dat jullie een jetlag hadden, het was ook wel een erg lange vlucht.
Ik vind die olifanten die moeten balanceren op een boomstam eigenlijk best wel zielig...

Jacob V

Hallo.
We hebben de foto’s bekeken. Prachtig! Zo te zien, genieten jullie. Tot de volgende keer.
Groetjes: Pap en Mam

Heleen

He schatten,

Wat leuk om horen dat het goed met jullie gaat!
Mooie natuur in dat zoo park!
Grappig om jullie in zo'n andere omgeving te zien!
Word er wel jaloers van!
Veel plezier en pas goed op elkaar!

Kusjeee
Heleen

Daniëlle S.

Hi, leuk verhaal! Gelukkig nog geen tropische regenbuien meegemaakt zo te horen. Kijk jullie ogen uit op Orchard Road (lekker window shoppen!) en let dan eens op de politieagenten die boetes uitdelen wanneer je niet op een zebrapad oversteekt. Probeer ook eens een drankje aan de bijzondere Marriott bar/nachtclub te nuttigen 's avonds. Groetjes!

Emilio

Jaja....wen er maar aan dat je daar een rijk man bent....over een paar maand kom je weer terug in de harde realiteit (In Australie ook wel natuurlijk).

Maar volgens mij gaat het daar helemaal goedkomen. Ziet er daar wel mooi uit op de foto's i.i.g.

Ik zal er vanavond 1 op jullie drinken.....

laturr

Matthijs

hee 2 aapjes op 1 foto!

Mooi dat jullie het leuk hebben daar. Prettig dat het hostel goed is. Nou veel plezier nog en ik spreek jullie vast nog wel voordat jullie weer verder vliegen! Ik ga straks maar weer naar pap en mam toe, kijken hoe stil het in huis is zonder ons.

Groeten Matthijs

Agnes en Wim

Hoi Jacob en Petra,

Zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin en nog maar net op pad.
Leuk om te lezen hoor dit alles.
En mooie foto,s.
Het ga jullie goed!