Jacob & Petra naar Singapore en Australië

Aangekomen in Singapore

Na een lange trein + vliegreis zijn we dan eindelijk aangekomen in Singapore! Gistermiddag zijn we om 3 uur op de trein in Assen gezet en bij Arnhem op de internationale trein richting Frankfurt gestapt. Nog een vrij luxe trein met zelfs een restaurant coupe aan boord, wij klaagden dus niet ;). Wel werd er opeens een man achter ons gefouilleerd door politieagenten in burger, die dus blijkbaar ook mee reisden met de trein. En later liep er nog een paar keer zwaar bewapende duitse politie door de trein die duidelijk naar iets op zoek waren. Gelukkig geen last gehad van rare bommeldingen ;).

De vlucht ging verder goed, geen vertraging gehad, alleen duurde het voor ons gevoel wel erg lang! Om 2 uur 's nachts Nederlandse tijd kregen we ons dinner opgediend en daarna vlogen we alweer in een andere tijdszone en begon het licht te worden, terwijl wij eigenlijk nog in de nacht fase zaten, raar is dat!

Nadat we in Singapore geland waren waren onze backpacks er gelukkig ook vlot. Jacob's flightbag is er uiteindelijk maar niet om heen gegaan omdat bij het optillen het handvat al helemaal uitscheurde, en aangezien daar je label aan vast komt te zitten leek het ons slimmer die er bij de vlucht er maar niet meer om heen te doen ;).

Het was nog wel ff zoeken op Singapore naar de bus die we moesten nemen naar ons hostel. We hadden onze backpacks op onze rug, slippertjes aan gedaan en onze eastpacks (die echt niet meer in de backpacks pasten!) voor onze buik, iets wat ik (Petra) mijzelf had voorgenomen absoluut niet zo rond te lopen, omdat het altijd zo'n belachelijk gezicht is. Maar in 30 graden tropisch klimaat is het toch de beste manier op met 2 tassen tegelijk rond te lopen. Dus dan maar lekker de Europeaanse toerist/backpacker uithangen!

De busrit naar ons hostel was ook wel weer een verhaal apart. De busrit kostte 3 dollar voor ons 2en (omgerekend zo'n anderhalve euro) en we wouden met een 10 dollar biljet betalen maar het kon alleen met kleingeld. Dus de moeilijk engelse sprekende busschauffeur gebaarde dat we maar met een paar andere busreizigers moesten ruilen en reed ondertussen al weg. Dus daar sta je dan vol beladen in een wild rijdende bus! Na ff rondgevraagd te hebben was er gelukkig een mevrouw in de bus die wel wat geld met ons kon wisselen.

Okay, toen moesten we dus ons hostel vinden. We moesten bij de Changi Road eruit alleen deze bleek al erg lang te zijn. Jacob vroeg aan een oud Chinees meneertje voor ons de weg en al gauw stonden er andere reizigers om ons heen die ons allemaal wouden helpen. Zie je niet zo gauw in Nederland!

De man ging voor ons aan de buschauffeur vragen of hij ons in de straat wou afzetten van ons hostel, wat eigenlijk niet op de route lag. Uiteindelijk ging het Chinese mannetje zelfs met ons mee, wees ons de weg en gaf ons zijn viste kaartje van de Beijing University waar hij beweerde te werken als docent Chinese literatuur. Toen hij ons hostel gevonden had liep hij nog mee naar boven en uiteindelijk ging hij weg.

De hosteleigenaar vertelde later dat die man niet helemaal spoorde en we moesten oppassen met sommige locals, dus dan weten we dat ook weer! ;)

Het hostel is verder okay, grote schone ruime kamer en een bathroom naast onze kamer. Ze zijn hier ook erg vriedenlijk en we kunnen gratis koffie/thee/water drinken en aan gratis tours mee doen. Dat zoeken we morgen allemaal uit. Verder mag je per dag 30 minuten gratisinternetten. Ik heb nog maar 8 minuten dus ik moet nu even snel dit verhaal afmaken!

Morgen meer! Skype hebben we hier trouwens ook, dus we kunnen ook gratis bellen.

Bye bye!

Liefs,

Petra & Jacob

Ps. zonet stond er politie hier voor de deur, die de dames van lichte zede wegestuurde die hier dus wel aanwezig zijn in de straat, maar dus allemaal illegaal en ze proberen ze zoveel mogelijk te weren maarja, net zoals je in Italie ze langs de weg ziet staan komen ze hier ook weer terug!

Eline

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Wel een enorm lange reis...
Heel veel plezier, nogmaals :D

Sandra

Gaaf! Gelukkig dat jullie veillig zijn aangekomen en dat er verder geen vetragingen ed. zijn. Ik moest wel lachen om dat chinese mannetje, ik zie jullie al helemaal staan en dat hij jullie de weg wijst, haha!
Hebben jullie trouwens geen jetlag? Lijkt me toch wel raar, dat tijdsverschil.
Nou super leuk om te horen, ben wel een beetje jaloers hoor ;)
Tot snel!!

Liefs

Daniëlle

Hai!!

Gelukkig zijn jullie goed aangekomen! Onze gelukspoppetjes doen al hun werk :)

30 graden... Jullie moeten er vast eerst even aan wennen, maar het lijkt me heerlijk! En met die slippers aan je voeten krijg je meteen dat vakantie gevoel!

Ben benieuwd naar jullie eerste plannen en tours die jullie daar gaan maken.

Oh, en jullie vroegen naar mn tentamen... Wat zal ik daar van zeggen...? Hij ging beter dat die van maandag. Morgen weer één, maar ik ben tijdens het leren in slaap gevallen, dus wat het gaat worden? Ik denk dat ik het volgende periode nog druk ga krijgen!

Veel plezier in Singapore!

Liefs, Daniëlle

Jacob (Pa)

Ach, zo beleef je nog eens wat. Niet teveel de gewone toerist uithangen daar. Valt zo op en wordt dan direct ook weer zo burgerlijk. Pas wel op, wie je aanspreken. Niet altijd uitgaan van goede bedoelingen. Maar ik zal maar niet teveel de verontrustende ouder uithangen. Wat zullen jullie vannacht kunnen slapen .Wel vermoeiend na de reis en als ik dit schrijf, is het daar alweer nacht. (6 uur later dan in Nederland).
Morgen gaat de Eriba voor een kleine beurt weg. Kunnen we ook vakantie plannen maken.

Ik las het volgende bericht:

De Singapore Flyer, het grootste reuzenrad ter wereld, is dinsdag 15/4 in Singapore geopend. De attractie is 165 meter hoog en is daarmee 30 meter hoger dan de concurrent the London Eye
Iets voor jullie?

Groet: Pa en Ma

Greta

Hallo, fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Pappa zou gisteren een reactie maken, maar had het waarschijnlijk te druk met het vegen buiten. Het hotel klinkt goed. En als je reist maak je nog eens wat mee!

groetjes mamma.