Jacob & Petra naar Singapore en Australië

Afscheidsfeestje

Hoi!

De foto's van het afscheidsfeestje staan inmiddels ook online. Iedereen super bedankt voor alle leuke en praktische cadeautjes (de zelfingesproken bieropener gaat uiteraard mee op reis!). Wij vonden het in ieder geval een geslaagd feest!Thanks laiverds!

En om even mee te doen met slack-slack.nl vinden wij wel dat Emiel van ons de foto-van-de-week verdiend met zijn vis-en zeevruchten kookboek uit de kast van de mama van Jacob ;).

Nu is voor ons het aftellen echt begonnen en vertrekken we over exact 8 dagen naar de andere kant van de aardbol. Spullen kopen, tas 100 keerin-en uit pakken, uitzwaaien en dan gaaaaaan! :)

Regen vs tropisch klimaat

Op dit moment duurt het nog precies 13 dagen voordat we in de trein richting Frankfurt stappen,
daar met Qantas naar Singapore vliegen en zo'n 14 uurtjes laterop onze slippertjes het vliegtuig uit stappen en genieten van een gemiddeld 20 graden hogere temperatuur dan in Nederland. Klinkt niet verkeerd, toch?

Het ticket is geboekt, het visum is binnen en de benodigde zomergarderobe voor de komende 3 maanden hebben we ook alvast ingeslagen. Het enige probleem wordt nu nog het passen en meten van deze kleren in onze backpack (pardon, -> travelbag, weer wat nieuws). Want met een maxium van 20 kilo aan bagage, niet teveel mee willen sjouwen op je rug én geen keuze kunnen maken uit je kledingkast (Petra!)kan dat nog wel eens lastig worden ;).

Via internet ons hostel in Singapore, ons hotel (!) in Sydney en onze campervan om in Aussie rond te touren ook alvast vast gelegd. Lekker makkelijk. In Singapore verblijven we 5 nachten in hostel Betelbox, genoeg tijd dus om een beetje rond te cruisen door de stad, beetje te windowshoppen (help ons budget!) en naar het kunstmatig aangelegde strand te gaan. Check hieronder ons hostel: (heb ergens vaag gelezen in een recensie dat deze net in het red light district ligt, maar daar kwamen we pas achter nádat we het geboekt hadden..handig!)

Op 21 april stappen we weer in het vliegtuig en komen we 8 uur later aan in Sydney. Daar verblijven we in een heus hotel (Y Hotel City South), want na watresearch maakttotaal geen prijsverschil metalle backpackers hostels die de stad rijk is, en aangezien wij voor een private room kiezenis dit misschien nog wel voordeliger! Lekker luxe een eigen badkamer en een ontbijtje erbij nu het nog kan:).

Dat wemet een backpack slash travelbag lopen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat we in creapy hostels verblijven met 15 anderen op één slaapzaal,kan ook gezellig zijn, maarde komende 3 maanden zien we nog genoeg campings en dus ookzát andere reizigers voorbij komen:D.

4 nachtenverblijven we inY Hotel City South en 25 april staat onze campervan klaar. Dat wordt oefenen, oefenen, oefenenwant links rijdenleren ze ons hier in Nederland niet! Verder natuurlijk ook uitkijken voor rondhupsende kangaroes en andere wild-life dieren die maar al te graag over de wegen lopen:

Voor nu: 5 april ons afscheidsfeesje en 12 april een afscheidsetentje.

En daarna; let's goooooo!

Liefs Petra & Jacob

Ps. Thanks pap voor hetkopen van extra fotoruimte!Nu kunnen we zo'n 600 foto'shier kwijt,waar weook zekergebruik van zullen maken!